To historyczny moment dla Mirbudu – wykonawca podpisał pierwszą umowę z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. W ramach kontraktu wyremontuje linię kolejową z Kcyni do Nakła nad Notecią.
Umowę z PKP PLK zawarły Mirbud oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol, które weszło w skład grupy Mirbud w 2024 r. Kontrakt o wartości 57 mln zł dotyczy remontów i modernizacji szlaków kolejowych w torze nr 1 linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice (odcinek Kcynia – Nakło nad Notecią) oraz w torze nr 1 linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (na odcinku granica IZ – Kcynia). Prace powinny być wykonane do 13 grudnia br.
– Jest to umowa dla nas bardzo ważna ze względu na jej historyczne znaczenie. Prace nad ofertowaniem kontraktów infrastruktury kolejowej przynoszą pierwsze efekty. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami,
dążymy do osiągnięcia portfela zamówień o wysokości 10 mld złotych netto, gdzie wartość kontraktów infrastruktury kolejowej wyniesie minimum 10 procent. Najbliższe tygodnie pokażą czy uda się ten cel osiągnąć w jeszcze tym roku – mówi Jerzy Mirgos, prezes zarządu Mirbudu.
Z myślą o rozwoju na rynku inwestycji kolejowych Mirbud w ubiegłym roku nabył udziały w spółce Trasnkol.
Prace, które w ramach swojego pierwszego kolejowego kontraktu wykona Mirbud przyczynią się do stworzenia dodatkowego połączenia kolejowego między Bydgoszczą i Poznaniem.
W ramach zadania wymienione zostaną szyny na odcinku ponad 26 km oraz podkłady na odcinku blisko 20 km. Wyremontowane zostaną perony na stacji Kcynia (peron nr 1) i przystankach Szczepice, Studzienki i Grocholin. Wymieniona zostanie także nawierzchnia na 19 przejazdach kolejowo-drogowych oraz przeprowadzone zostaną prace naprawcze na 31 obiektach inżynieryjnych.
Jak deklaruje PKP PLK, docelowo pociągi na tej trasie maja jeździć z prędkością do 120 km/h, co będzie możliwe po zamontowaniu nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym (plan mówi o roku 2026).